'62 804 F1

62_804_f1.jpg (343x189) - 13 KB

Porsche vyrobilo svůj první opravdový vůz F1, označený 804. Plochý osmiválec byl zkonstruován tak, aby vyhovoval novým pravidlům o motorech F1 o zdvihovém objemu 1,5 l, které vstoupili v platnost v sezóně 1961. Porsche lpělo na chlazení vzduchem - prostřednictvím ventilátoru umístěného uprostřed. Vítězství se automobil dočkal ve velké ceně Francie v Rouenu v roce 1962, kdy ho pilotoval Dan Gurney. To bylo také jediné vítězství tohoto vozu.

Fotogalerie

62_804_f1_03.jpg (640x480) - 77 KB 62_804_f1_02.jpg (640x480) - 58 KB 62_804_f1_01.jpg (640x480) - 52 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 8-válec boxer
obsah válců: 999 ccm
výkon: 136 kW (185 HP) při 9200 ot./min.
točivý moment: 153 Nm při 7450 ot./min.
palivový systém: dva Weberovy karburatory

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové
pneumatiky: přední: 5.00-15 R
zadní: 6.50-15 R

statistiky

max. rychlost: 270 km/h

rozměry

hmotnost: 461 kg
délka: 999 mm
šířka: 999 mm
výška: 750 mm
zavěšení kol: 999 mm

převodovka

typ převodovky: přímo řazená
počet převodových stupňů: 5