Cayenne druhé generace přichází

cayenne__(facelift)_druha_generace_prichazi_ep_01.jpg (800x469) - 33 KB

Porsche oficiálně představilo druhou generaci modelové řady Cayenne. Porsche se již nemohlo dívat na propad prodeje této modelové řady a to především na americkém trhu, kam putuje většina vozů značky Porsche.

Nejviditelnější změnou jsou přední světlomety, které jsou užší a trochu přimhouřené. Přepracovaný je také přední nárazník, který je nyní elegantnější. Zadní část vozu a blatníky se také dočkali změn. Nejvíce změn se ale udělalo pod přední kapotou. Všechny verze druhé generace dostali silnější motory, které mají až o 15% menší spotřebu benzínu.

cayenne__(facelift)_druha_generace_prichazi_ep_02.jpg (800x600) - 47 KB

Základní verzi Cayenne pohání šestiválec o objemu zvětšeném na 3.6 litru, který má 290 koní a 385 Nm (dříve 250 koní a 310 Nm). Sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 8,1 sekund, což je přesně o 1 sekundu lepší čas než potřeboval jeho předchůdce. Maximální rychlost u základní verze činí 227 km/h.

Cayenne S dostal také větší a silnější motor. Nyní ho pohání 4.8 litrový motor o výkonu 385 koní a 500 Nm (dříve 340 koní a 420 Nm). Z 0 n a 100 km/h vůz zrychlí za 6,6 sekund. Maximální rychlost dosahuje hodnoty 252 km/h. cayenne__(facelift)_druha_generace_prichazi_ep_04.jpg (800x533) - 61 KB

Vůbec největším nárůstem výkonu se může pochlubit Cayenne Turbo. Maximální výkon tohoto modelu se vyšplhal na rovných 500 koní a točivý moment na 700 Nm (dříve 450 koní a 620 Nm). 100 km/h hranici vůz pokoří za 5.1 sekund a ručička tachometru se zastaví na 275 km/h.

Nejvýkonnější Cayenne Turbo S se zatím k této trojici nepřipojí, protože je na trhu jen krátce. Zájemci o druhou generaci Turba S si tak budou muset ještě pár měsíců počkat.

cayenne__(facelift)_druha_generace_prichazi_ep_03.jpg (800x600) - 48 KB

Všechny modely nové generace budou mít v základní výbavě technologie Porsche Traction Management (PTM) a Porsche Stability Management (PSM). V příplatkové nabídce přibyla technologie DCC neboli dynamické řízení podvozku. Tento systém zmírňuje náklony karoserie. V terénu lze stabilizátory vypnout a dosáhnout tak lepší zkřižitelnosti náprav.

Ceny pro český trh zatím nebyly stanoveny ale předpokládá se, že modely budou až o 150 tisíc korun dražší než předchozí generace. V Německu základní verze stojí 43 300 Eur a Turbo stojí 108 617 Eur.


G.A.S

Registrace Přihlášení
Jméno:
Předmět:
Tělo zprávy

 Barva písma:  Velikost písma: zavřít značky

Ověřovací kód:
Zapište kód pozpátku! (poslední znak jako první). Je citlivý na malá a velká písmena.