OKŘÍDLENÉ PORSCHE OD HAMANNa
Na výstavě Geneva motor show 2003 byla představena modifikace Porsche 911 GT od německého úpravce Hamann pod názvem "Hamann Sant Diego Express".

           Asi největší zásah do exteriéru, který poutá největší pozornost je otevírání bočních dveří, které je originálně řešeno vyklápěním nahoru. Díky plynovým vzpěrám tyto dveře nadzvednout není opravdu žádná námaha vše funguje lehce a snadno. Další charakteristickým rysem tohoto vozu je jeho speciální metalická barva, která mění své odstíny v závislosti na intenzitě slunečního záření.

 

           Sportovní výraz přední části vozu zvýrazňuje modifikovaný přední nárazník s velkým bočním nasávacím otvorům. Umožňuje dostatečně ochlazovat přední brzdový systém. Díky nástavbě nárazníku v podobě spoileru Hamman Competition se ve vysokých rychlostech stává vůz lépe ovladatelný a celkově stabilnější. Dalším doplňkem, který byste mohli spatřit na přední části jsou plastové rámečky okolo předních reflektorů. Rozdělují tak velké kapkovité oči vozu na menší části. Což se mi osobně moc nelíbí, ale je to věc názoru. Po stranách vozu jsou nové boční prahy, díky tomu se auto zdá být nízko nad zemí.

           Úpravám neunikla ani střecha pokrytá karbonem, na které je připevněn střešní spoiler se vzduchovým nádechem procházejícím až nad zadní okno. Mohutné přítlačné křídlo na zádi bylo rozšířeno postraními lapači vzduchu a osazeno stavitelnou vrchní částí s proměnlivým zdvihem. Diky tomu Porsche i ve vysokých rychlostech sedí jak přibité. Na standardní zadní nárazník je připevněn trojdílný difuzor, který je odvozen z ryze závodních verzí. Do nárazníku padnou jako ulité čtyři výfukové koncovky z nerezu.

           Pilotova kabina je vybavena převážně odlehčenými funkčními prvky a jako materiál jsou použity karbon a hliník.

           Co by to bylo za tuning bez pořádných kol. Hamann se postaral o více-dílná kola z lehké slitiny. Na přední nápravě najdeme 9Jx19 s 235/35 ZR 19 a na zadní o „trošku“ širší 3Jx19 s 315/25 ZR 19. Právě proto musel úpravce poupravit i samotný podvozek. Nese samozřejmě označení Hamann a má volitelně nastavitelnou světlost a tuhost, doplněn ještě o speciální silentbloky. Z nabídky kol si lze vybrat jeden ze dvou používaných designů, buď klasické a populární pětipaprsková PG3 s límcem, nebo vícepaprsková kola Annivesary.

           Pod kapotou je motor vyladěný na 412 koní (303 kW). Tuning tohoto motoru zahrnuje takové položky, jako jsou kované pisty, upravený blok motoru, čtveřice ostrých vaček, speciálně upravený přívod vzduchu a nerezové výfukové potrubí s kovým katalyzátorem.

           Už jen zbývá dodat že ručička tachometru toho to vozu se vyšplhá na 200 km/h za necelých 14 sekund. A po chvíli se zastaví na hodnotě 305 km/h a na tudle krásku si budete muset trochu déle šetřit. Nebo máte v peněžence 239 tisíc Eur?


údaje o výkonu

typ motoru:

6-válec

obsah válců:

3600 ccm

výkon:

405 N.m při 6830/min

točivý moment:

560 Nm při 4600 ot./min.

max. otáčky:

6750 ot./min.

kompresní poměr:

9,4:1

podvozek & pohon

brzdy:

přední i zadní 350 mm

kola:

19"

pneumatiky:

přední - 235/35 ZR 19
zadní - 235/35 ZR 19

statistiky

max. rychlost:

315.4 km/h

zrychlení (0-60 km/h):

4.0 s

zrychlení (0-160 km/h):

9.0 s

rozměry

hmotnost:

1440 kg

délka:

4446 mm

šířka:

1830 mm

výška:

1275 mm

zavěšení kol:

vpředu 1485 mm
v zadu 1520 mm

převodovka

počet převodových stupňů:

6

převodové poměry
1:
2:
3:
4:
5:
6:

zpátečka:


3.82:1
2.05
1,41
1,12
0,92
0,75

 -2,86

celkový převod:

3,44

typ převodovky:

manuální

zpět -Freedom-
reagovat na článek a hlasovat můžete zde>>>