Na výstavě Geneva motor show 2003 byla představena modifikace Porsche 911 GT
od německého úpravce Hamann pod názvem "Hamann Sant Diego Express".
Asi největší zásah do exteriéru, který poutá největší pozornost
je otevírání bočních dveří, které je originálně řešeno vyklápěním nahoru. Díky
plynovým vzpěrám
tyto dveře nadzvednout není opravdu žádná námaha vše funguje lehce a snadno. Další
charakteristickým rysem tohoto vozu je jeho speciální metalická barva, která
mění své odstíny v závislosti na intenzitě slunečního záření.
Sportovní výraz přední části vozu zvýrazňuje modifikovaný přední nárazník
s velkým bočním nasávacím otvorům. Umožňuje
dostatečně ochlazovat přední brzdový systém. Díky nástavbě nárazníku v podobě
spoileru Hamman Competition se ve vysokých rychlostech
stává vůz lépe ovladatelný a celkově stabilnější. Dalším doplňkem, který
byste mohli spatřit na přední části jsou plastové rámečky okolo předních
reflektorů.
Rozdělují tak velké kapkovité oči vozu na menší části. Což se mi osobně moc
nelíbí, ale je to věc názoru. Po stranách vozu
jsou nové boční prahy, díky tomu se auto zdá být nízko nad zemí.
Úpravám neunikla ani střecha pokrytá karbonem, na které je připevněn střešní
spoiler se vzduchovým nádechem procházejícím až nad zadní okno. Mohutné přítlačné
křídlo na zádi bylo rozšířeno postraními lapači vzduchu a osazeno stavitelnou
vrchní částí s proměnlivým zdvihem. Diky tomu Porsche i ve vysokých rychlostech
sedí jak přibité. Na standardní zadní nárazník je připevněn trojdílný difuzor,
který je odvozen z ryze závodních verzí. Do nárazníku padnou jako ulité čtyři
výfukové koncovky z nerezu.
Pilotova kabina je vybavena převážně odlehčenými funkčními prvky a jako materiál
jsou použity karbon a hliník.
Co by to bylo za tuning bez pořádných kol. Hamann se postaral o více-dílná
kola z lehké slitiny. Na přední
nápravě najdeme 9Jx19 s 235/35 ZR 19 a na zadní
o „trošku“ širší 3Jx19 s 315/25 ZR 19. Právě proto musel úpravce poupravit i
samotný podvozek. Nese samozřejmě označení Hamann a má volitelně nastavitelnou
světlost a tuhost, doplněn ještě o speciální silentbloky. Z nabídky kol si
lze vybrat jeden ze dvou používaných designů, buď klasické a populární pětipaprsková
PG3 s límcem, nebo vícepaprsková kola Annivesary.
Pod kapotou je motor vyladěný na 412 koní (303 kW). Tuning tohoto motoru zahrnuje
takové položky, jako jsou kované pisty, upravený blok motoru, čtveřice ostrých
vaček, speciálně upravený přívod vzduchu a nerezové výfukové potrubí s kovým
katalyzátorem.
Už jen zbývá dodat že ručička tachometru toho to vozu se vyšplhá na 200 km/h
za necelých 14 sekund. A po chvíli se zastaví na hodnotě 305 km/h a na tudle krásku si budete muset trochu déle šetřit. Nebo máte v peněžence 239 tisíc
Eur?
|
údaje o výkonu |
|
typ motoru:
|
6-válec
|
obsah válců:
|
3600 ccm
|
výkon:
|
405 N.m při 6830/min
|
točivý moment:
|
560 Nm při 4600 ot./min.
|
max. otáčky:
|
6750 ot./min.
|
kompresní poměr:
|
9,4:1
|
|
podvozek & pohon |
|
brzdy:
|
přední i zadní 350 mm
|
kola:
|
19"
|
pneumatiky:
|
přední - 235/35 ZR 19 zadní - 235/35 ZR 19
|
|
statistiky |
|
max. rychlost:
|
315.4 km/h
|
zrychlení (0-60 km/h):
|
4.0 s
|
zrychlení (0-160 km/h):
|
9.0 s
|
|
rozměry
|
|
hmotnost:
|
1440 kg
|
délka:
|
4446 mm
|
šířka:
|
1830 mm
|
výška:
|
1275 mm
|
zavěšení kol:
|
vpředu 1485 mm v zadu 1520 mm
|
|
převodovka
|
|
počet převodových stupňů:
|
6
|
převodové poměry 1: 2: 3: 4: 5: 6:
zpátečka:
|
3.82:1 2.05 1,41 1,12 0,92 0,75
-2,86
|
celkový převod:
|
3,44
|
typ převodovky:
|
manuální
|
|