Jak na kapotáž

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
G.A.S
Site Admin


Založen: 18.1.2004
Příspěvky: 429
Bydliště: Pod?brady a Praha

PříspěvekZaslal: út říjen 04, 2005 3:06 pm    Předmět: Re: Jak na kapotáž Citovat

[quote="Speeder17"]Mám ještì jednu otazku v kterym programu se dìlá ta kapotáž mam na mysli jak se vybarvuje nebo jak se na ní kreslý v normálním kreslení to asi nebude co?[/quote]

To by ses divil jak je painbrush vsestranej Laughing nitro se vnem povedlo obstojne
_________________
Tomáši, Beefe, Richarde, Coline nikdy na Vás nezapomeneme! crybaby
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Speeder17



Založen: 22.9.2005
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: út říjen 04, 2005 1:55 pm    Předmět: Re: Jak na kapotáž Citovat

Mám ještì jednu otazku v kterym programu se dìlá ta kapotáž mam na mysli jak se vybarvuje nebo jak se na ní kreslý v normálním kreslení to asi nebude co?
_________________
SpĂ­ĂŻa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
G.A.S
Site Admin


Založen: 18.1.2004
Příspěvky: 429
Bydliště: Pod?brady a Praha

PříspěvekZaslal: út říjen 04, 2005 12:52 pm    Předmět: Re: Jak na kapotáž Citovat

[quote="Speeder17"]Diky za radu ale me to nejde jsem si stahnul jinou verzi a nejde to a ten fsh tools jsem si zkopiroval do slozky v dokumentech a taky nic a musim mit ten soubor kterej upravuju ve stejny slozce jako fsh tools????????????
diky SpĂ­ĂŻa[/quote]

Nemusis to mit ve stejne slozce.... Vim ze existuje nejakej jinej program kterym to po exportu jde editovat ale nikde jsem ho nenasel....
_________________
Tomáši, Beefe, Richarde, Coline nikdy na Vás nezapomeneme! crybaby
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Speeder17



Založen: 22.9.2005
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: ne říjen 02, 2005 2:14 pm    Předmět: Re: Jak na kapotáž Citovat

Diky za radu ale me to nejde jsem si stahnul jinou verzi a nejde to a ten fsh tools jsem si zkopiroval do slozky v dokumentech a taky nic a musim mit ten soubor kterej upravuju ve stejny slozce jako fsh tools????????????
diky SpĂ­ĂŻa
_________________
SpĂ­ĂŻa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Anonymní






PříspěvekZaslal: pá září 30, 2005 2:34 pm    Předmět: Re: Jak na kapotáž Citovat

Diky za radu ale me to nejde jsem si stahnul jinou verzi a nejde to a ten fsh tools jsem si zkopiroval do slozky v dokumentech a taky nic a musim mit ten soubor kterej upravuju ve stejny slozce jako fsh tools????????????
diky SpĂ­ĂŻa
Návrat nahoru
G.A.S
Site Admin


Založen: 18.1.2004
Příspěvky: 429
Bydliště: Pod?brady a Praha

PříspěvekZaslal: pá září 30, 2005 7:42 am    Předmět: Re: Jak na kapotáž Citovat

[quote="Speeder17"]Lidicky prosim pomocte ja mam FSH-Tool ale kdyz dam na nejaky soubor co ma koncovku .fsh tak dam otevrit v programu a dam ikonku FSH a nejde my to vubec se my to v tom neotevre a ani v nabidce se my to neukaze[/quote]

zkus stahnout jinou verzi FSH-TOOLu a nebo ho zkopci do clozky kde papotaz upravujes....
_________________
Tomáši, Beefe, Richarde, Coline nikdy na Vás nezapomeneme! crybaby
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Speeder17



Založen: 22.9.2005
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: st září 28, 2005 1:23 pm    Předmět: Re: Jak na kapotáž Citovat

Lidicky prosim pomocte ja mam FSH-Tool ale kdyz dam na nejaky soubor co ma koncovku .fsh tak dam otevrit v programu a dam ikonku FSH a nejde my to vubec se my to v tom neotevre a ani v nabidce se my to neukaze
_________________
SpĂ­ĂŻa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
G.A.S
Site Admin


Založen: 18.1.2004
Příspěvky: 429
Bydliště: Pod?brady a Praha

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2005 1:06 pm    Předmět: Citovat

Nasel jsem jeste jeden navod. Akorat je v nemcine:

[b]Texturen (Export/Bearbeitung/Import)[/b]
- Benötigte Programme
- Welche Dateien?
- Export
- Bearbeiten der Texturen
- Import


[b]Benötigte Programme[/b]

- CRP-FSH Tool
- FSH Tool
- ein Grafikprogramm (hier: Paint Shop Pro 7)

Die beiden Tools findet ihr in unserer Tools-Sektion, und zum Beispiel Paint Shop Pro 7 kann man kostenlos als Testversion auf jasc.de runterladen.


[b]Welche Dateien? [/b]

Zuallererst sollte man sich aussuchen, was für einen Wagen man modifzieren will. Bei NFS Porsche ist dies nur eingeschränkt möglich, denn man kann nur die Texturen verändern und die Eigenschaften des Wagens. Der Einfachheit halber wählen wir für dieses Tutorial den Porsche Boxster.
Die Datei in der sich die Texturen befinden nennt sich "boxster.crp", und man findet sie im NFS Porsche Hauptverzeichnis unter /GameData/CarModel.


[b]Export [/b]

Zuallererst muss man diese CRP Datei in das FSH Format umwandeln, um daraus die Texturen extrahieren zu können. Hierzu öffnet man den CRP-FSH Editor, sucht mittels "Browse" die gewünschte CRP Datei, und klickt dann auf "Export". Nun sollten sich in dem Ordner, in dem sich die CRP Datei befindet mehrere neue FSH Dateien befinden, die durchnummeriert sind.
In unserem Fall sind dies:

boxster00.fsh
boxster01.fsh
boxster02.fsh
boxster03.fsh
boxster04.fsh

Nun müssen aus diesen Dateien die Texturen extrahiert werden, um sie auch bearbeiten zu können. Hierzu klickt man doppelt auf die Datei boxster00.fsh und dann sollte sich das Fenster "Öffnen mit..." von Windows öffnen. Damit Windows sich merkt, dass es Dateien mit der Endung .fsh mit dem FSH-Tool öffnen soll, klicken wir auf "Andere..." und wählen dort die Datei fshtool.exe aus. Nachdem das bestätigt wurde, sollte sich ein DOS-Fenster öffnen, das anzeigt, dass die Texturen extrahiert werden. Nun reicht es, wenn auf die anderen FSH Dateien einfach doppelt klickt, und schon sollte sich das FSH Tool öffnen.
Nachdem man mit allen boxster0x.fsh Dateien so verfahren hat, sollten fĂĽr jede Datei ein neuer Ordner in dem Verzeichnis befinden, mit dem gleichen Namen. In unserem Fall haben wir fĂĽnf neue Ordner mit den Namen:

/boxster00
/boxster01
/boxster02
/boxster03
/boxster04


[b]Bearbeiten der Texturen [/b]

In jedem dieser Ordner sind mehrere BMP-Dateien. Wie wohl bekannt sein dürfte, handelt es sich hier um Bitmap Dateien, also muss das Grafikprogramm her. Wir verwenden hier Paint Shop Pro 7, aber alternativ kann man auch zum Beispiel "Paint" verwenden, das mit jeder Windows-Version mitgeliefert wird. Wie einem wahrscheinlich schon aufgefallen sein wird, haben wir hier Dateien die durchnummeriert sind. Alle sind doppelt vorhanden, wovon die zweite ein "-a" hinter dem Namen hat. Nachdem man einmal solche Dateien geöffnet hat, sollte einem aufgefallen sein, dass die Dateien ohne dem "-a" in Farbe sind, und die mit "-a" zwar die gleiche Größe haben, aber lediglich Grautöne haben. Das hat einen einfachen Grund, denn die Dateien mit "-a" bilden den sogenannten Alpha-Kanal. Dieser Alpha-Kanal bestimmt, was von dem anderen Bild gezeigt werden soll.

[img]http://www.nfs-planet.de/images/tutorial/alpha.gif[/img]

Er richtet sich nach den Grautönen, die wie folgt beschrieben sind:

[i]WeiĂź (R:255, G:255, B:255) (HTML: #FFFFFF) ->[/i]
Läßt alles durch, d.h. es werden die Texturen angezeigt, die man in der normalen Bilddatei gezeichnet hat.

[i]Hellgrau (R:204, G:204, B:204) (HTML: #CCCCCC) ->[/i]
Dieser Bereich bestimmt den lackierbaren Bereich des Fahrzeugs. Wenn als die Lackierfarbe im Spiel geändert wird, wird dieser Bereich dementsprechend eingefärbt.

[i]Dunkel-Hellgrau (R:166, G:166, B:166) (HTML: #A6A6A6) ->[/i]
Das ist die 1. Dekorfarbe. Wenn die im Spiel geändert wird, wird dieser Bereich dementsprechend lackiert.

[i]Dunkelgrau (R:83, G:83, B:83) (HTML: #535353) ->[/i]
Das ist die 2. Dekorfarbe. Wenn die im Spiel geändert wird, wird dieser Bereich dementsprechend lackiert.

Zum Test modifizieren wir die Dateien 0002 und 0025.

[img]http://www.nfs-planet.de/images/tutorial/front.gif[/img]
[img]http://www.nfs-planet.de/images/tutorial/front_a.gif[/img]
[img]http://www.nfs-planet.de/images/tutorial/side.gif[/img]
[img]http://www.nfs-planet.de/images/tutorial/side_a.gif[/img]


[b]Import [/b]

Um die Bilder wieder zu importieren, gehen wir in die Ordner, wo man Bilder modifziert hat, und klickt doppelt auf index.fsh. Jetzt werden alle Bilder in die FSH Datei mit dem gleichen Namen wie der Ordner importiert.
Normalerweise sollte das schnell ablaufen, aber falls doch eine Fehlermeldung kommt, muss man darauf achten, dass alle Bilder 24 Bit sind (16 Millionen Farben) und alle Alpha Kanäle 8 Bit (256 Farben).
Um die FSH Dateien wieder in die CRP Datei zu bekommen benötigt man wieder das CRP-FSH Tool. Man wählt die Datei "boxster.crp" aus, und klickt aber diesmal auf "Import". Nachdem auch dies getan ist, kann man das Spiel starten, und sich das Ergebnis ansehen.
In unserem Fall sieht das so aus:


[img]http://www.nfs-planet.de/images/tutorial/finished.gif[/img]
_________________
Tomáši, Beefe, Richarde, Coline nikdy na Vás nezapomeneme! crybaby
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
G.A.S
Site Admin


Založen: 18.1.2004
Příspěvky: 429
Bydliště: Pod?brady a Praha

PříspěvekZaslal: so prosinec 25, 2004 6:12 pm    Předmět: Jak na kapotáž Citovat

Tohle je navod ktery jsem sepsal v roce 2001. A ted jsem ho jeste trosku poupravil. Kdyz by presto nebylo neco jasneho nebo jsem neco vynechal tak se o to podelte...

1. Co budes mìnit to si zalohuj
2. Otevri program [url=http://nfs5-club.eporsche.cz/old/download/10101/utility/CRP_-_FSH_Editor.zip]NFSPUTexture[/url] (!!!tento postup musis delat se stejnym autem!!!)
3. V Browse... najdi ../GameData/CarModel/ napr.: 944.crp (*.crp - v techto souborech jsou ulozeny images jednotlivych aut)
4. Klikni na Export, OK, zavri tento program
5. Klikni napr.: na 94400.fsh
6. Zeptá se te to v cem to chces otevrit, zadas jiny, najdes kde mas program [url=http://nfs5-club.eporsche.cz/old/download/10101/utility/fshtool.zip]Fshtool[/url], kliknes otevrit (pozor!: jestli nechces pouzivat vzdy tento program pro automaticke otevirani *.fsh, tak to nesmi byt proskrtnute.
7. Rozbali se ti to v nove slozce napr.: 94400
8. Tam jsou vsechny rysy auta jsou s priponou *.bmp
9. Napriklad v 0035.BMP si pomalujes kapotaz, tak v 0035-a.BMP musis udelat bily stin car, ktere jsi pridelal (pokud tak neucinis cary se ve hre budou zobrazovat jinou, tmavou barvou)
10. Pak dole v teto slozce je soubor index.fsh , na ten kliknes a zopakujes si bod 6
11. Prehraje se ti soubor napr.: 94400.fsh
12. Pokud se chces podivat na jine napr.: 9440x.fsh zopakujes body 5 - 12 x - je cislo
14. Az budes s tim vsim hotov, tak zase najedes na program NFSPUTexture.exe
15. V Browse... najdi ../GameData/CarModel/ napr.: 944.crp
16. Tentokrat klikni na Import, OK, zavri tento program
17. Muzes parit
_________________
Tomáši, Beefe, Richarde, Coline nikdy na Vás nezapomeneme! crybaby
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group